Onze visie
Hier leest u in het kort waarvoor onze school staat.
De volledige visie kunt u op de school krijgen.
Het wordt aangeboden bij de inschrijving van elke nieuwe leerling.
KWALITEIT
Onze school staat in
voor een totale vorming
van de kinderen. De leerlingen worden kwalitatief en gedifferentieerd
begeleid in hun intellectuele, muzisch-creatieve, sociaal-affectieve en
geestelijke groei. Contract-en hoekenwerk bevordert hun
zelfstandig werken.
Door deskundig gebruik van agenda, planning, huistaken, zelfcorrectie en
evaluatie verwerven de kinderen belangrijke vaardigheden bij het
leren leren. Zo leren we hen leren én leven.
Toneel, bibliotheek, film, musea-en tentoonstellingbezoek dragen bij tot
hun cultuurbeleving.
Deelname aan acties zoals Broederlijk Delen, Damiaan, en Vlaamse
Vredesweek maakt hen sociaal bewuster.
Aandacht voor een aangenaam en gezond
leefmilieu wordt door het MOS-project in de
hand gewerkt. De
EHBO-lessen maken de leerlingen hulpzamer.
Door de wekelijkse turnlessen, niveauzwemmen en schooloverstijgende
tornooien kunnen de leerlingen zich op
lichamelijk vlak ontplooien.
Het dynamisch schoolteam staat in voor de
professionele begeleiding van de kinderen.
De school heeft oog voor het bereiken van de
eindtermen. Een
positieve ingesteldheid, spelvormen en kindvriendelijke lokalen bepalen
een aangenaam schoolklimaat.
De school staat open voor zwakke en
kansarme kinderen door
extra aandacht te schenken via zorg en CLB. Ook voor hoogbegaafden kinderen bieden wij extra's aan.
VERTROUWEN
De school heeft oog
voor de betrokkenheid
van de ouders. Het huisbezoek door de leerkracht, de schoolkrant, informatieavonden,
rapportbesprekingen, ouderwerkgroep en schoolraad weerspiegelen de
zorg tot
samenwerking
tussen ouders en school.
Overleg en foutenanalyse worden op een
discrete manier gehouden.
GASTVRIJ
De school eerbiedigt
de filosofische overtuiging
van elke gezin.
Eerlijkheid, dienstvaardigheid, vrede en liefde vormen onze
belangrijkste pijlers.
Lessen sociale vaardigheden, attituden en kringgesprekken dragen bij tot het
respecteren
van andere meningen